Envisions meget omtalte – og succesfulde – tilstedeværelses-kampagne “Godt du kom” kører fortsat, men har nu fået et skud mindre positiv opmærksomhed. Uden at bureauet er skyld heri for årsagen er nærmest storpolitisk.
Det drejer sig om T-shirts for mere end en halv million kroner, som er kasseret p.g.a. nyt navn og logo hos afsenderen af kampagnen. Det fortæller BT.
Envision vandt opgaven tidligt i 2011, og blandt aktiviteterne var kampagne T-shirts fra Undervisningsministeriet. Sidenhen kom en ny regering og – nok så væsentligt – et nyt navn og logo til ministeriet. Således hed afsenderen af kampagnen Ministeriet for Børn og Undervisning – men da var de mange T-shirts for længst bestilt og produceret. Samlet pris: 550.000 kr.
“Det er brandærgerligt, men da T-shirtene ikke længere kunne bruges, er de altså blevet kasseret. Vi mente ikke længere, at vi kunne bruge dem – også selv om de var drønsmarte og i kampagnens farver,” siger Ole Hvilsom Larsen, kontorchef i Ministeriet for Børn og Undervisning, til B.T.
Dén beslutning blev ministeren, Christine Antorini, ikke orienteret om, og hun er uenig i den.
“Jeg har ingen fine fornemmelser om, hvorvidt der står Undervisningsministeriet eller Ministeriet for Børn og Undervisning,” siger hun til avisen.
De 25.000 T-shirts med det gode budskab er nu givet til Dansk Røde Kors og organisationens nødhjælpsprojekter.