Envision taber endnu en opgave for Dansk Supermarked

Peter Engholm
25@mail.dk

Bilka har afsluttet sin konkurrence med tre bureauer om en ny kommunikationsplatform, og Envision må afgive en ny luns af det store budget.

Envisions samarbejde med Dansk Supermarked har alle årene været en noget elastisk affære – bureauet har måttet afgive delbudgetter, som man efterfølgende har vundet tilbage.

For et par år siden valgte Dansk Supermarked imidlertid at samle Føtex og Bilka hos Envision som full-service bureau.

Men heller ikke dét er helt nagelfast: I det seneste års tid har Føtex brugt Kunde & Co som strategisk partner, og nu har Bilka så afgjort en bureaukonkurrence om en kommunikationsplatform.

Konkurrencen stod mellem Envision, 727 og Agency Spring – med sidstnævnte som vinder.

Agency Spring er fusionen mellem det tidligere Bilka-bureau Recommended og Kernel Simpatico, og til markedsforing.dk siger Albert Funder, der er Managing Director i Agency Spring og tidligere direktør i Recommended:

”Vi er utroligt glade for, at Bilka vender hjem med en del af budgettet, også selv om det er betydeligt mindre end den produktion, vi tidligere stod for.”

Agency Springs opgave for Bilka kan ifølge Albert Funder sammenlignes med dét, som Kunde & Co laver for Føtex: At udvikle nye koncepter og brands, dvs. den del af markedskommunikationen, der ikke er produktion.