Af Peter Engholm 25@mail.dk

Reklame-EM gav nok engang fint, dansk udbytte. 6 bureauer og 1 talent-team hentede priser hjem. Se vinderlisten og bureaulisten her.

1 guld, 4 sølv, 2 bronze samt 1 pris i Creative Effectiveness og 1 guld i Young Creative-konkurrencen.

Det var det kontante udbytte til dansk kreativitet – og dermed annoncører, bureauer og produktionsselskaber – ved Eurobest, hvor vinderne blev offentliggjort fredag aften oven på tre dages reklame-festival i Rom.

11 bureauer var shortlistet, og flertallet – 6 i alt – fik priser med hjem.

Momondo og &Co høstede både guld og sølv for The DNA Journey – guld i Film og sølv i Promo & Activation, mens der var både sølv og bronze i Interactive til Waoo og UncleGrey.

Spies og Robert/Boisen havde én shortliste, og mere behøvede man heller ikke i Creative Effectiveness, hvor det blev til en pris.

Ingen af ‘de voksne’ fra Robert/Boisen var i Rom, men det var to af bureauets praktikanter –  Klara Vilshammer og Christoffer Boas, der er 3. årgang på Kreativ Kommunikation. De nøjedes ikke med at tage bureauets pris med hjem, for de deltog også i Young Creatives-konkurrencen … og vandt guld.

Very og New Land vandt “kun” sølv med skilsmisse-filmen for Ford. – “Kun” fordi parterne gjorde det så overdådigt i Cannes i sommer, hvor det blev til en guldløve.

youngcrea

Eurobest 2016 – Bureauliste
Bureaubiz giver 1 point for en shortliste, 2 point for bronze, 3 point for sølv og 5 point for guld og pris i en kategorier uden guld/sølv/bronze.

  • 17  &Co
  • 11  UncleGrey
  •   6  Robert/Boisen & Like-minded
  •   5  Very
  •   4  Wichmann/Schmidt
  •   3  Another
  •   2  Anew
  •   2  Cp+B Copenhagen
  •   2  Mindshare
  •   1  DDB Copenhagen
  •   1  Patchwork Group

Guld

Film

  • Momondo, &Co, The DNA Journey

Young Creatives

  • Klara Vilshammer og Christoffer Boas, DMJX/Kreativ Kommunikation (p.t. praktik hos Robert/Boisen)

Creative Effectiveness
(ingen guld/sølv/bronze, udelukkende Grand Prix og priser)

  • Spies, Robert/Boisen & Like-minded, Do It For Denmark & Do It For Mom

Sølv

Filmcraft

  • Det Kgl. Teater, New Land + Wichmann/Schmidt, Mash-up

 Promo & Activation

  • Momondo, &Co, The DNA Journey

Interactive

  • Waoo, UncleGrey, Donate Your Data

Entertainment

  • Ford, Very + New Land, Familien

Bronze

Media

  • Spar, Another, Navne

Interactive

  • Waoo, UncleGrey, Donate Your Data

I Film var der desuden guld til New Land Stockholm for Volvo Trucks samt sølv til Bacon for svensk Ikea-film.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club