Af Peter Engholm 25@mail.dk

Conrad Electronic omsætter for over 25 mia. kr. og er ude på 17 markeder. Nu følger Danmark og Sverige, hvor man har valgt 2 danske og 2 svenske bureauer.

Conrad Electronic er stor tysk familievirksomhed med 90 års historie. Den er Europas største webshop i kategorierne elektronik og teknik. Virksomheden har en samlet omsætning på 3,5 milliarder euro, har 3900 ansatte, og er repræsenteret i 17 lande.

Og her kommer det lille danske bureau, Gefühl, ind i billedet – med film, der kan ses forneden. Bureauet er valgt som Conrads danske reklamebureau, mens OMD er valgt som mediebureau. I Sverige hedder reklame- og mediabureauet hhv. Curt og TBS.

“Der er ikke store kulturelle forskelle mellem Sverige og Danmark, men hvad angår markedsføring, så mener vi, at danske bureauer bedst forstår det danske marked , og svenske bureauer bedst forstår det svenske marked,” siger Andreas Malberg, der er marketingchef for Conrad i Danmark og Sverige.

I disse dage lanceres Conrad. TV og online er bærende medier. Kampagnen har til formål at slå Conrad navnet fast som brand, og ikke lade nogen være i tvivl om Conrads både store og brede produktudvalg.

Casper Hjulmand, kreativ og partner i Gefühl, siger:

“Briefen har været at kommunikere udvalg, udvalg, udvalg – og det har gjort det forholdsvis let for at være brandende med et taktisk element. Når nu Conrad samtidig er størst på sit felt, ville det tosset ikke også at nævne dét. Vi præsenterer karakteren Mogens, der – af uvisse årsager – har sat sig for at opremse samtlige produkter hos Conrad – han er også et værktøj til erindring hos folk.”

Og der bliver stadig mere at remse op, for Conrad åbner med 50.000 produkter, og der fyldes løbende på, idet man forventer at runde 120.000 over sommeren.

Marketingchef Andreas Malberg tilføjer, at humoren går igen i både den danske og svenske kampagne, men at der er tale om to forskellige typer kampagner – med mere socialrealisme i den svenske, der får premiere senere end den danske.

Filmene kan ses forneden, og webshoppen kan ses her.


 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club