Da Eva Solo i slutningen af 2010 fik ny marketingchef i form af Mia Saks, tidl. bl.a. hos Royal Copenhagen og Carlsberg, blev Eva Solos arv og DNA gået efter i sømmene. Til det formål benyttede man Rethink Pipeline som konsulenter – et samarbejde, der hurtigt blev udvidet.
Således er Rethink Pipeline nu leadbureau for Eva Solo. Man har skabt en ny kommunikationsplatform, der går i luften i denne uge med en kombination af tv, print og instore. I første omgang omkring lancering af de klassiske Eva Trio-gryder i hvid, Eva Trio White Line. Se filmen her.
“Sidste år fik vi ny strategi med langt større internationalt fokus. Med den ny kommunikation har vi taget et afgørende træk væk fra den gængse stil og tone blandt danske design-virksomheder, og skabt en langt mere international tonalitet. Samtidig har vi haft et særligt fokus på at få Eva Solos meget funktionelle tilgang til design længere frem i kommunikationen”, siger Mia Saks.
Hun oplyser til Bureaubiz, at man har brugt – og bruger fortsat – flere forskellige bureauer. Eva Solos hidtidige leadbureau, Brandhouse, er fortsat inde over og håndterer designvirksomhedens digitale side. Desuden er Fireball tilknyttet i forbindelse med POS-materiale.
En pressemeddelelse fortæller, at Eva Trio White Line sælger så godt, at Eva Solo har svært ved at følge med. Også på de udenlandske markeder sælger serien godt, hvilket skal ses i lyset af, at det aldrig før er lykkedes at gøre Eva Trio-serien til en succes uden for Danmark.
Hos Rethink Pipeline, der også arbejder med andre danske design- og møbelbrands, glæder man sig også – ikke kun over de foreløbige resultater, men også over, at Eva Solo ikke er røget i “pyntefælden”. Man har holdt fast i, at designet skal komme ud af den nytænkende funktionalitet – ikke omvendt. Det ses bl.a. i en ny serie vin-værktøjer, der også bliver en del af den kommende kampagne (se filmen her).
Kresten Bo Nielsen, partner og adm. dir. i Rethink Pipeline, siger:
“De danske design-virksomheder er ved at aflive sig selv, og det er blevet særligt tydeligt her efter den første finanskrise. Udviklingshastigheden og kvantiteten af nye designprodukter stiger, mens kvaliteten falder. Det er en udbredt misforståelse, at den danske, og i det hele taget den skandinaviske designtradition handler om enkelhed, æstetik og stram brug af plast, stål og farverne sort og hvid. Den handler reelt om at skabe ny funktionalitet og sætte nye standarder for materialer og deres anvendelse – dog skære alt det, der ikke kan forklares rationelt, helt væk. Det er der bare mange, der har glemt.”