Eva Solo rykker i denne tid på flere fronter – også bureaumæssigt. Det danske brand skal udvikle sig til et globalt profilbrand, og et vigtigt fundament i den forbindelse er den digitale tilstedeværelse – lød det i sidste uge fra Eva Solo-ejeren, Jan Engelbrecht, i forbindelse med valget af Magnetix.
Samtidig står Eva Solo foran at lancere en stribe nye produkter på de nordiske markeder, og dette markerer begyndelsen på et nyt bureausamarbejde – med Liquidminds, som er udpeget som nyt leadbureau for designbrandet.
”Eva Solo går bredt ud i sin markedsføring, så umiddelbart kunne jeg godt være nervøs for, hvordan et lille bureau som Liquidminds skulle kunne løse opgaven. Men det er et lille og stærkt bureau – med seniorfolk som Olga Bastian, der både kan på egen hånd, og som kender branchen,” siger Mia Saks, der er Marketing & Communications Manager i Eva Solo.
Bureauet fik en opgave vedrørende den nye serie, Gravity, og hun tilføjer:
”I første hug ramte Liquidminds den visuelle og kreative balance mellem produktets nye funktion og det smukke moderne design. Liquidminds forstod øjeblikkelig Eva Solo – både rent historisk og på det strategiske niveau, herunder hvor Eva Solo skal hen i fremtiden”.
Hos Liquidminds kalder adm. direktør Vibeke Nannerup det nye samarbejde for et ”godt match” og begrunder det således:
”Vi har haft succes med flere brands, hvor et stærkt design-DNA skal skinne igennem alt, hvad man foretager sig. Samarbejdet giver os mulighed for at sætte endnu større fokus på at hjælpe danske designvirksomheder ud i verden.”
Liquidminds og Magnetix har – i en glidende overgang – afløst hhv. Rethink og Brandhouse Digital.