Af Peter Engholm 25@mail.dk

Da pokerstjernen Gus Hansen lancerede sin web-tv kanal, kom brugerne til i form af tilmeldinger og annoncørerne i form af penge.

Virkeligheden overgår muligvis fantasien, men fysisk tilstedeværelse overgår ikke nettet: 2.500 tilskuere fulgte med i Gus Hansens bokse-event i KB Hallen, men på nettet – hvor pokerspillerens web-tv kanal havde premiere – var interessen endnu større:

“Vi havde 40.000 besøgende, og 8.000 var inde og signe up på gushansentv.com om lørdagen. Men nok så væsentligt: Yderligere 4.000 signede op fra lørdag til mandag. Og det stiger stadig. Det er, hvad passions-tv går ud på. Mens Melodi Grand Prix på tv er et peak af en event, så lever eventen længere på passions-tv. Kernemængden af brugere får en aha-oplevelse, som de spreder videre. En viral strategi, hvor tilvæksten sker indefra og ud,” siger Patrick Borre, medstifter af Tadaah, der leverer applikationen, så Gus-TV kan ses i tv-kvalitet.

Og netop tv-fornemmelsen skulle ikke blot fastholdes teknisk, men også hvad angår annoncerne.

“Eventen lagde op til underholdning, som brugeren sad tilbagelænet til. Derfor havde vi traditionelle tv-spots frem for eksempelvis bannere. Vi har stadig badevinger på, og det vigtigste for os var i første omgang at vise kvaliteten i web-tv og lancere niche-tv. Så frem for at annoncørerne i dyre domme skulle udvikle noget interaktivt, så brugte vi de spots, de havde i forvejen,” siger Patrick Borre, der oplyser, at “tv-reklamerne” på pokerstjernens bokseaften indbragte små 100.000 kr.

“Det interessante er, at annoncørerne også tæller pokerstjernernes sponsorer, der således er fulgt med over på onlinedelen. De ser en mulighed for at co-brande og for at få mere integrerede løsninger, og vi får nogle længere partnerskaber,” siger Patrick Borre.

En del af overskuddet fra gushansentv.com går tilbage til pokermiljøet, hvor stjernefrø kan få støtte.

Kommentarer

  1. Så sidder man her glad i låget og fryder sig over en artikel, der viser en ny vej. Noget så sjældendt som en artikel til inspiration. I love it.

    Hele verden råber og skriger på folk, der går nye veje, tænker ud af bosken og udnytter de stadigt mere knappe ressourcer mere begavet.

    Vi vil gerne høre meget mere om de få, der gør det.

    Og jeg vil gerne melde mig ind i den klub, der har til formål at udnytte den eksisterende krise til at ændre verden til det bedre – i stedet for at krybe i ly og vente på, at alt bliver som det var engang, når krisen er drevet over. Hvordan skulle den kunne blive det? Friværdien er væk.

    hanne

  2. Det er bare rigtig godt at der kommer gang i den slags web-kanaler. Vi på http://www.molnit.tv har nu i 5 år arbejdet på internettet med Brand-Channels og reklamefinancierede tv-kanaler, men som i så mange andre tilfælde i erhvervslivet skal der nogle publikumsmagneter til at trække læsset igang. Så derfor velkommen til en Tadaah og alle deres kanaler.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club