Af Peter Engholm 25@mail.dk

Envision skabte ny kampagne og makeover på kæden, mens et digitalt bureau har skabt en app, der er en videreudvikling af den elektroniske huskeseddel.

Den elektroniske huskeseddel findes i flere versioner, og Føtex har ikke været ude med en app før – derfor var det oplagt, nærmest nødvendigt, at opgradere bemeldte seddel, da kæden fornylig lancerede en omfattende ny kampagne og makeover skabt af Envision.

App’en er dog skabt af et andet bureau, og huskesedlen hedder nu en “indkøbshjælp”. Bureauet bag er Vertica.

“Vi har taget udgangspunkt i kundernes indkøb – og søgt at gøre det til en bedre oplevelse. Indkøbslisten – der typisk ligger på køkkenbordet, og som familiemedlemmerne på skift føjer nyt til, og som man til sidst måske glemmer, når man tager afsted – kan nu deles. Så hvis kæresten eller ægtefællen opdaterer listen, så opdateres den også på din mobil,” siger Lars Christensen, markedschef, strategi og e-business hos Vertica.

“Samtidig er indkøbslister svære at taste ind på mobilen, så vi har en auto suggest-funktionen – baseret på de øvrige brugeres indtastninger. Og så er listen kategoriseret ud fra din nærmeste Føtex, så man ikke skal fare forvirret rundt efter varerne.”

Men man kender vel sine butikker. Er man vant til sin Føtex, så behøver man vel ikke en guide …

“App’en viser den optimale vej igennem kategorierne, og sorterer listen herefter. Og har du tjekket varen af, så ryger den ned i bunden, hvilket gør en lang liste let overskue. Samtidig vender app’en også tilgangen til tilbud om – frem for at pushe tilbud via avisen. Når du f.eks. har tastet rugbrød ind, så tjekker app’en, om der er tilbud på netop rugbrød,” siger Lars Christensen.

Han tilføjer, at app’en – føtex indkøbshjælp – også kan bruges i andre butikker, vel at mærke indkøbssedlen, men ikke vise den optimale vej gennem f.eks. Kvickly.

Hvad hvis det lokale Føtex flytter lidt rundt …

“Det håndterer en server, så det kræver ikke en opdatering. Det er et relativt komplekst produkt, som skal fremstå enkelt. Vi har kig på en scanner til QR-koder samt muligheden for at scanne varen ind derhjemme og føje den til indkøbslisten. Inden da følger en Andriod-version,” siger Lars Christensen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club