Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Den groteske strid om 100 danskeres rejse til DMA-konferencen i USA har fundet en løsning, og der er nu udsigt til lutter vindere i stedet for lutter tabere.

“Nej tak til fløjkrige”. Således lød Jan Køhlers opfordring via en Facebook-gruppe til de stridende parter omkring den årlige rejse til DMA-konferencen i USA (Direct Marketing Associations årlige konference med 15.000 deltagere).

Han opfordrede til at samles om en fælles tur i protest mod de to stridende arrangører: TCC/Bring Citymail og Post Danmark. Og dermed fik han reelt skabt en tredje spiller.

Noget tyder dog på, at det blev den mest populære spiller – i hvert fald oplevede Jan Køhler solid opbakning til synspunktet og Facebook-gruppen – og resultatet er blevet, at ansvaret for turen nu ligger i gruppen, som lige nu går under navnet Fællesskabet.

Post Danmark og Bring Citymail bakker op om denne tur, som principielt altså skal arrangeres af en Facebook-gruppe. Det må siges at være moderne tider.

Det kommer dog til at blive mere formelt.

“Vi skal have dannet en forening, hvor alle kan stille op til posterne, og som i første omgang har til opgave at få arrangeret turen i år. Om der skal være andre formål end DMA bliver selvfølgelig op til foreningen. Personligt kan jeg dog godt se nogle muligheder for at bruge foreningen til at skabe samling i branchen”, siger Jan Køhler og tilføjer:

“Med denne løsning, hvor både Bring Citymail og Post Danmark bakker op, har vi sikret, at rejsen til DMA fagligt og socialt bliver bedre end tidligere og at økonomien også bliver mere attraktiv”.

Alternativet havde været en konkurrence mellem to (eller tre) arrangører, som ingen havde vundet noget ved.

Det er Michael Bramsnæs og hans The Competence Company, som i alle årene har stået for at arrangere DMA-turen. Det er ikke lykkedes at få kontakt med ham, men han siges at være tilfreds med løsningen.

Hos de to stridende postfirmaer er der lutter idyl.

Vicedirektør i Post Danmark, Anders Due, siger: “Vi har lige fra starten været bekymrede over, at der skulle være to ture, og derfor er vi meget tilfredse med løsningen. Vi ser frem til at give deltagerne en Post Danmark-oplevelse, der er endnu bedre end de foregående år”.

Adm. Direktør for Bring Citymail, Jens Rom, supplerer: “Vi er rigtig glade for, at det er lykkedes at skabe en løsning til fordel for det danske Direct miljø. Både Post Danmark og vi lever af et velfungerende dansk Direct miljø, og derfor er det helt naturligt for os, at sætte egne interesser til side til fordel for fællesskabet. Nu skal vi lave en kanontur med stort fagligt og socialt udbytte for deltagerne”.

I den kommende periode skal indholdet af turen endeligt finpudses, og planen er, at det nye program rammer skrivebordene medio juni.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club