Facebook-kampagne fra Just-Eat udløser fyring

peng

Brancheklip: En Just Eat-indsats i fredags gav kontant afregning lørdag: 1 er fyret, og 1 er suspenderet. Og topchefen undskylder markedsføringen.

Der kan være bounuspoint at hente, når en virksomhed griber en aktuel begivenhed i luften og bruger den i sin markedsføring.

Men for Just Eat gav det minuspoint, da den såkaldte “Bøf og Blowjob-dag” blev brugt på Facebook: “I dag er det Bøf og Blowjob-dag! Piger. Er I klar? JUST EAT kan levere bøffen – Kan I levere resten?” hed det i tiltaget fredag.

Det delte vandene – mellem god humor på den ene side og sexistisk og dårlig smag på den anden.

Just Eats ledelse hældte til sidstnævnte, så først undskyldte den danske salgsdirektør, og kampagnen blev fjernet. 

Det blev siden fulgt op lørdag aften med hhv. en fyring og en suspendering af de to ansvarlige.

Just Eats topchef David Buttress kalder kommentarerne og opførslen “uacceptabel og afskyelig” og undskylder uforbeholdent for de anstød, som de medførte.

Berlingske Business, p. 9