Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Prisen gives til personer, der har haft indflydelse på formningen af dagens medialandskab.

Mark Zuckerberg har nået meget på sit 25-årige liv. Bl.a. at stifte Facebook og blive milliardær.

Nu bliver han også Mediaperson of the Year ved Cannes Festivalen til juni, hvor verdens mest prestigegivende reklamepriser uddeles.

Der med kommer han i selskab med personer som:

  • Steve Ballmer, CEO, Microsoft Corporation
  • Sir Anthony O’Reilly, CEO, Independent News & Media
  • Tsuneo Watanabe, Forman dog chefredaktør for The Yomiuri Shimbun Holdings
  • Sumner Redstone, Forman dog CEO for Viacom
  • Gerald Levin, CEO for AOL Time Warner.

Mark Zuckerberg får prisen onsdag d. 23. juni ved uddelingen af årets Press, Cyber og Design løver.

Han får prisen for at “have skabt en af internettets mest dominerende forretning så hurtigt og for at have en sådan global impact på måden vi kommunikerer med hinanden, at det er aldeles forbløffende”, siger Cannes festivalens CEO, Philip Thomas

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club