Fælles reklamesalg i stort medieselskab koster direktør jobbet

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Med overtagelsen af SBS laver Discovery nu en afdeling, der skal stå for det samlede reklamesalg i alle koncernens tv-kanaler. Det betyder, at en direktør fratræder.

I april overtog Discovery officielt SBS Media, og nu lancerer selskabet en fælles salgsafdeling, der vil varetage det samlede reklamesalg af SBS Discoverys tv-kanaler.

20 tv-kanaler på tværs af Danmark, Norge, Sverige og Finland, samt en radio- og digital-forretning i alle fire lande, vil være dét, som SBS Discovery Media vil kunne trække frem på salgshylderne. 

”SBS Discovery står med én samlet kanalportefølje styrket i kampen om reklameindtægterne. Samtidig giver vores nordiske setup på både tv, radio og digital en fordel i forhold til vores konkurrenter”, siger Christian Kemp, der er adm. direktør i SBS Discovery Media Danmark.

Den samlede salgsafdeling, der skal arbejde ud fra København, bliver ledet af Kasper Kryger, der for nylig blev udnævnt til kommerciel direktør.

Det betyder samtidig, at Claus Donnerstag, som hidtil har fungeret som salgsdirektør for Discovery, vil fratræde sin stilling til september.