Krifa, Kristelig Fagbevægelse, har valgt ”ny ambitiøs tilgang til markedet”, der gerne skulle diffentiere A-kassen og fagforeningen med godt 200.000 medlemmer i forhold til konkurrenterne.
”Vi har været gennem en intern proces, hvor vi har set os selv med nye øjne, og vi glæder os til at ændre danskernes syn på deres A-kasse og fagforening i en mere moderne, individuel og digital retning,” siger Tim Lykke Jensen, der er markedschef i Krifa.
Og når man har sig selv med nye øjne, var det nærliggende, at ens reklamebureau gjorde det samme.
”Vi har i tre år samarbejdet med Manipulation. Vi sonderede markedet, og efter en række kaffemøder bad vi nogle burauer om et udspil. Vi har været rigtig glade for Manipulation, og de var da også med i den afsluttede proces,” siger Tim Lykke Jensen.
Valget faldt imidlertid på Envision, der nu skal hjælpe med udbredelsen af en kommende stor kampagne.
”Envision greb vores tanker og ramte vores univers og værdier meget præcist med deres forslag. Og de har udviklet en ny strategisk platform for den fremtidige kommunikation og markedsføring, som vi glæder os til at rulle ud.”
Tim Lykke Jensen vil kun løfte en flig af sløret for den nye markedstilgang.
”Målet er at sætte en bevægelse i gang, så folk bruger os som sparringpartner gennem hele arbejdslivet – og ikke kun, hvis de mister deres job. Vi kommer til at gå bredt ud for at ramme vores målgruppe.”
Krifa valgte sidste sommer Creuna til at styrke sin digitale tilstedeværelse. Det er en løbende udvikling, og dette bureausamarbejde fortsætter sideløbende med Krifa valg af nyt reklamebureau.