Falck vælger nyt reklamebureau

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Selskabet vil være mere synlig på massekommunikation i år, og har i den forbindelse sonderet markedet – og valgt et fremgangsrigt bureau.

Falck har valgt at indgå et nyt samarbejde med McCann. Det drejer sig om Falck Assistance, som er den del af koncernen, der står for alle de traditionelle produkter til private husstande og baggrunden er, at man har vedtaget at øge markedsføringsbudgettet i år.

“Planen indebærer at vi går på tv. Hovedformålet er først og fremmest at sælge flere produkter. Og vi tror på at massemediet kan hjælpe os,” siger marketingchef Christian Linnelyst og fortsætter:

“Vi fortsætter også med marketingaktiviteter som nyhedsbreve og online kampagner. I fremtiden henvender vi os altså stadig direkte til potentielle kunder på telefon og mail. Men vi forventer også i højere grad at nye kunder selv henvender sig på baggrund af tv-reklamer og den generelt øgede synlighed.”

Hidtil har selskabet samarbejdet med We Love People, men aktiviteten har været meget lav i de senere år, så man kan dårligt tale om, at bureauet har tabt en kunde.

Christian Linnelyst fortæller, at der ikke har været tale om en konkurrence, men at McCann er valgt på baggrund af en sondering hos nogle forskellige bureauer.

Falck Assistance har over 700.000 kunder, og derfor er fokus i selskabets markedsføring på online og direct marketing aktiviteter. Her har man både en stor egen afdeling og et samarbejde med RelationshusetGekko.

“Det samarbejde er intakt og RelationshusetGekko er også med inde over planerne om at blive mere synlige på massekommunikationen,” siger Christian Linnelyst.