Falcks eks marketingdirektør er blevet adm. dir.

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Og han bliver endda i koncernen, idet lederjobbet er i et selskab, Falck ejer sammen med det offentlige.

I foråret kostede en ny organisation i Falck Jens Lunn jobbet som salgs- og marketingdirektør. Men det er alligevel ikke endt med et farvel til Falck.

Jens Lunn er nemlig bragt ind i en ny rolle i det delvist Falck-ejede Falck Hjælpemidler, og samtidig er han rykket et trin op af rangstigen. Rollen som salgs- og marketingdirektør er nemlig udskiftet med titlen som adm. dir.

“Efter mange år i marketingverdenen får jeg nu det fulde ansvar. Det bliver udfordrende og super spændende,” siger Jens Lunn, der afløser Brian Jørgensen på posten.

Falck Hjælpemidler A/S har eksisteret siden 1996, og ejes i et offentlig-privat samarbejde mellem Region Hovedstaden og Falck A/S. Selskabet samarbejder og indgår partnerskaber med offentlige virksomheder for at drive, optimere og nytænke helhedsløsninger inden for ældre- og handicapområdet.

Umiddelbart er det således ikke et marketingdrevet job, han nu har fået. Men baggrunden for direktørskiftet er, at man har ønsket en anden profil med henblik på at udvikle selskabet, og her vil hans salgs- og marketingbaggrund komme til sin ret.

“Kernekompetencen er at drive hjælpemiddeldepoter for kommuner, og det er selvsagt vigtigt, at vi fortsat er superdygtige til at håndtere de offentlige kunder,” siger Jens Lunn og fortsætter:

“Men visionen er også at udvikle selskabet med henblik på at tiltrække private kunder. Der er en række områder, hvor vi ser et potentiale for nye ydelser, der ligger godt til de kompetencer, selskabet har. Et eksempel kan være telemedicin, hvor man bl.a. ved hjælp af teknologi kan hjælpe med at styre og tilrettelægge medicinforbruget, overvåge patienten eller den ældre og være i direkte kommunikation med den pågældende person.”

Det er ønsket om at give folk mulighed for at blive længst muligt i eget hjem, der er grundlaget for en vækststrategi og det private marked kan både være direkte salg til private eller partnerskaber med andre organisationer som f.eks. pensionskasser.

“Velfærdsteknologien udvikler sig i disse år med rivende hast, og her vil Falck Hjælpemidler være med forrest,” siger Jens Lunn.

Falck Hjælpemidler har lige nu 50-60 medarbejdere. I det omfang Jens Lunn har brug for marketingressourcer kan han trække på Falcks marketingafdeling. Men visionen handler om vækst, og på sigt kan det ikke udelukkes, at Jens Lunn kan få brug for at have sine egne marketingressourcer i et vist omfang, f.eks. indenfor hele web området.

Det er Falck, der har stået for ansættelsen af ham.

“Tilbuddet kom i en god forlængelse af det gamle job, og den seneste tid er så brugt til at bokse jobbet på plads,” siger Jens Lunn.