I den ældre generation er Falck et brand, der nærmest er synonym med tryghed. Helt så enkelt er det ikke overfor de yngre generationer, og det indebærer en skarp konkurrence-situation.
Det giver nogle udfordringer i forholdet mellem salg og marketing, som har fået Falcks marketingchef, Christian Linnelyst til at erkende, at jobbet ikke matcher hans ønsker til et marketingjob eller Falcks behov. Han har derfor valgt at stoppe.
“Assistance-forretningen, hvor jeg har haft ansvaret for marketing, har fået mere og mere fokus på lead-generering og salg her og nu. Jeg har fuld forståelse for den valgte indsats, men jeg må også konstatere, at jeg som marketing-mand står et andet sted. Falck har derfor brug for en anden profil end mig, og så er det eneste rigtige at vige pladsen,” siger Christian Linnelyst.
Han har nogle tanker og ideer for, hvad fremtiden indebærer for ham, men det er for tidligt at melde noget ud om.
Der er nu en søgeproces i gang efter en marketing-chef med en anden og mere operationel profil.
Falck Assistance rummer den klassiske Falck-forretning – vejhjælp, sikring, sygetransport etc – og det er også her langt det meste marketing foregår i koncernen.
“Jeg er glad og stolt over, hvad jeg har været med til at opbygge i Falck. Vi har fået styr på forretningen og der sidder en top professionel marketing-organisation på 20 mand,” siger Christian Linnelyst og fortsætter:
“Som marketingmand har jeg fuld forståelse for betydningen af at skabe salg – også her og nu. Men jeg mener samtidig, det er ret vigtigt, at man har et blik for det langsigtede arbejde med at vedligeholde og opbygge brandet. Det gælder om at finde en balance mellem kvartalsmål og det lange seje træk. Falck har et behov for at optimere her og nu og derfor giver det god mening at besætte stillingen med en anden type end mig.”