Falcon Social hedder fra og med i dag Falcon.io. Hvad der begyndte for fire år siden som et københavnsk start-up med 4 ansatte, er nu en international platform med over 230 medarbejdere.
Udviklingen understreges af, at navneskiftet, et nyt produkt og nyt payoff blev lanceret ved to pressemøder tirsdag – ét for danske journalister, ét for internationale – i firmaets hovedsæde på H.C. Andersens Boulevard i København.
”Social er ikke bare kommet for at blive. Det er allestedsnærværende, og derfor giver det ikke mening at have Social knyttet til vores navn. Vi tilføjer i stedet toplevel-domænet .io,” siger Ulrik Bo Larsen, der er Falcons stifter og adm. direktør.
Falcon, der er partner for både Instagram, Twitter og Facebook, har ved samme lejlighed tilføjet payoffet ’Meet your customers’. Og det er netop, hvad firmaets nye produkt sigter mod.
Falcons stifter og CEO, Ulrik Bo Larsen. Foto: Caroline Bittencourt
Ulrik Bo Larsen sætter rammerne således:
”Markedet for marketing teknologi er eksploderet. I 2013 var det svært overskueligt, i 2015 var der 2200 udbydere inden for feltet, og nu er tallet 3300. Det er umuligt at arbejde med. Vi tilbyder en sikker havn – en krumtap, om du vil.”
Alt i én-løsning
Customer Experience simplified lyder mantraet, og Falcons platform lægger op til en alt-i-én løsning med både overblikket og fordybelsen. Med data-berigelse, taktisk tilgang og muligheden for at oprette landingpages – blandt andet.
”Det er et overblik over forbruger-rejsen – både på individuelt niveau, med 1-til-1 samtaler, og på aggregeret niveau, så kunden kan optimere sin indsats,” siger Ulrik Bo Larsen.
Udover hovedsædet i København har Falcon.io en udviklingsafdeling i Budapest, et salgskontor i Berlin og et salgs- og marketingkontor i New York. Sidstnævnte beskæftiger 30 medarbejdere, og Falcon henter en fjerdedel af sin forretning i USA.
Falcons navneskift – fra Social til .io – med et opdateret logo: