Farah Dib: Det er vigtigt at brede sit mindset ud

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Podvertising: I denne podcast fortæller creative director hos TwentyTwenty, Farah Dib, om at det er vigtigt at sikre sig, at man har fat i den rigtige målgruppe, og at man skal sprede sit mindset ud til andre brancher. Men faktisk er der to podcasts, for Farah Dib spørger også Lars Busekist om, hvorfor der endnu…

Farah Dib er den næste podcast-deltager og den første kvinde. Netop manglen på kvinder i Podvertising med Lars Busekist som vært har været kritiseret, og selvom denne podcastepisode blev optaget i august 2020 var det tæt på, at den ikke ville blive udgivet. I lyset af diversitetskritikken, følte Farah Dib nemlig ikke, at hun kunne stå inde for at være en del af projektet.

For at adressere dette har Lars Busekist og Farah Dib lavet en mini-podcast, hvor Farah Dib stiller spørgsmål til Lars Buskekist for at få svar på, hvorfor der ikke hidtil har været nogle kvinder med i hans otte podcast, der har kørt i efteråret 2020. Samt for at åbne en konstruktiv dialog omkring, hvorfor man er nødt til at tage manglen på kvindelig repræsentation i branchen seriøst – eller risikere at underminere vigtigheden af alt det, man taler med sine kunder om. 

Hør med her:

I podcasten nedenfor kan du høre Lars Busekist interviewe Farah Dib, som du måske har læst om i artiklen her på Bureaubiz.

Fara Dib voksede op i Sverige og har arbejdet hos AKQA og Droga5 i London. Efter 10 år kom hun så for et par år siden til Danmark og er nu stifter af TwentyTwenty Agency sammen med Thomas Bjerg, som bla. er kendt for deres community tilgang.

Hun taler netop i podcasten om, hvad hun forstår ved communities, og hvorfor det er vigtigt at komme i dialog med dem. Derudover taler hun om, at det er vigtigt at brede sit mindset ud til at omfavne andre brancher, som man kan lære af, og måske tjekke en ekstra gang op på om man som brand har fat i den rigtige målgruppe, og definerer sig ud fra den rigtige branche.

Hør også om, hvor hun ser reklamen er på vej hen i Danmark, og hvad der skal til for at få CMO’s til at forstå, at man skal kombinere taktik med branding samt satse på både kortsigtet og langsigtede effekter.