Farfar havde succes i London

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Ingen danske priser, mens svenske Farfar og BBDO tog for sig af retterne ved London International Awards.

To danske bureauer, Uncle og Ogilvy, havde chancen for at vinde en pris ved London International Awards, der blev uddelt i går i London. De nåede dog ikke længere end short-listen.

Til gengæld havde det svenske web-bureau, Farfar, stor succes med to guld og tre sølv inden for Digital-kategorien. Gevinsterne blev opnået for tre kunder: Nokia, Bjørn Borg og Emotional Cities.

En af konkurrencens helt store vindere blev dog BBDO i New York, der løb med hele tre ud af kun seks Grand Prize’s. Det skete inden for kategorierne Non-traditional media, Design og Digital. Herudover fik BBDO i New Zealand en Grand Prize i Radio-kategorien.

Endelig fik også Cadburys Gorilla – skabt af Fallon – en Grand Prize i tv. Den film vandt også i sommer i Cannes – hvilket i øvrigt skabte debat på Bureaubiz, da L’easy’s marketingdirektør, Peter Gram Møller undrede sig over, at en film som den kunne vinde.