Tre brutale sandheder om telebranchen – se artiklen her – er baggrunden for en ny offensiv fra Telenor, der lanceres torsdag den 20. marts.
Men det giver ingen mening kommunikativt at lægge alt på bordet på én gang, så offensiven indledes med at fokusere på netværket.
”Vi har – på baggrund af målinger fra Teknologisk Institut – Danmarks stærkeste netværk. Men det er ikke mig, der skal konkludere det. Det skal brugerne selv opleve,” siger Marek Slacik, CEO i Telenor Danmark.
Telenors nye tagline er således ændret til ”Det skal opleves” og bakkes op om et tilbud om et data-abonnement med gratis 200 MB/md til tablet-pc’er – et tilbud, der gælder både kunder og ikke-kunder.
Telenors øverste marketingansvarlige, Lenka Rosolova, siger:
”At tale om service – hvis ikke netværket er i orden – giver ingen mening. Derfor går vi ud og fortæller om vores netværk. I filmen, der har premiere i morgen, leverer vi i et ægte eksperiment oplevelsen af den gode dækning.”
Markedsføringen af Telenor går nationalt – via tv-spot, regionalt – via print, og lokalt via online.
”&Co har lavet filmen og har været en del af den kreative strategi-udvikling og konceptualisering. OMD er mediabureauet, og Wunderman vores digitale bureau – dertil kommer så Format, som bistår med events og regionale tiltag. Dem har vi ikke samarbejdet med før,” siger Lenka Rosolova.
Og det femte bureau er reelt nok det første; PR-bureauet Radius Kommunikation har været involveret i den interne proces siden sidste forår. Både &Co og Radius har været dybt involveret i processen, og begge bureauer fremhæves af Telenor for deres vægtige analysearbejde.