Danske Spil har nu udvalgt de bureauer, der skal dyste om det store Lotto-budget, som blev ledigt for tre måneder siden, da selskabet besluttede at stoppe samarbejdet med Wibroe, Duckert & Partners før tid.
Marketingchef Anette Bøje, Danske Lotteri Spil, bekræfter over for Bureaubiz, at der er tale om fem bureauer, og at der er tale om:
- Hjaltelin Stahl
- Bates Y&R
- DDB
- Zupa Recommended
- Umwelt
Wibroe, Duckert & Partners blev Lotto-bureau for små tre år siden og udkom siden med et univers med siamesiske tvillinger, som dog fejlede og blev stoppet. Siden lykkedes det ikke at udvikle noget nyt, og samarbejdet blev som nævnt helt stoppet.
Lotto-konkurrencen forventes afgjort i løbet af sommerferien.
Det er ikke den eneste konkurrence, der er i gang hos Danske Spil. Selskabet har også valgt bureauer til et budget for corporate branding – et budget, hvor Mensch tidligere har gjort sig gældende.
Her er der ifølge Bureaubiz oplysninger også udvalgt fem bureauer – men navnene er ikke bekræftet. Der skal dog være tale om:
- BBDO
- Kunde & Co
- Geelmuyden.Kiese
- Mensch
- Umwelt
Geelmuyden.Kiese skiller sig ud på listen som det eneste pr-bureau, mens Umwelt er det eneste, der optræder på begge lister.