Fra Danmarks største reklamebureau, Recommended, til et af de små, Bitsch + Lundquist. Således blev resultatet, da Danske Spil udvalgte bureauer til konkurrencen om lanceringen af et nyt talspil.
Ialt skal fem bureauer deltage og ud over Recommended og Bitsch + Lundquist bliver det TBWA, Hjaltelin,Stahl & Co samt We Love People. Iøvrigt står Recommended som deltager sammen med datterbureauet Zupa.
Om udvælgelsen af bureauer siger markedschef Linda Frøkjær, at det har handlet om at søge bureauer, der kan byde ind med en alternativ tilgang til løsningen af opgaven.
“I vores terminologi er det et mindre budget, og derfor skal vi søge en løsning, der tilpasser sig, at vi ikke har de store mediebudgetter til rådighed,” siger Linda Frøkjær.
Selvom det i Danske Spil regi ses som et mindre budget, så beskrives budgettet over for Bureaubiz dog som ganske attraktivt i forhold til bureauindtjeningen.
Danske Spil har Rambøll Management til at hjælpe med konkurrencen, men i modsætning til for 3-4 år siden, da selskabet gennemførte en konkurrence på alle budgetter med hjælp fra Rambøll, så søger man nu at sætte sig selv mere i førersædet.
“Vi mener, vi selv har kompetencerne tilat håndtere et udbud, men vi søger hjælp hos eksterne for at aflaste de interne ressourcer,” siger Linda Frøkjær.
Danske Spil er også i gang med at forberede et udbud om Lotto, og her håndterer man selv konkurrencen.
Tidsplanen for det nye talspil er, at der skal ligge en underskrevet kontrakt med udgangen af marts.