Future Lions fra AKQA i samarbejde med Cannes Lions er på otte år vokset og har sat indsendelses-rekord årligt – forrige år 1.000, sidste år 1.600. Hvad det ender på i år, er endnu ikke offentliggjort.
Det er shortlisten heller ikke, for AKQA forventes kun at gå ud med vindernavnene i år.
Som en særlig service har bureuaet imidlertid scannet shortlisten – Top100 entries – og her er der rødt-hvidt på fem af arbejderne:
- Nicolai Dimon, Zacharias Legarth, Karl Kristian K. Kjaer – Reklamelinjen KEA
- Andreas Lorentzen og Jesper Wendelbo, DMJX – Kreativ Kommunikation
- Mads Schmidt og Frederik Voetmann, DMJX – Kreativ Kommunikation
- Kristoffer Winther og Ole Hoffmann, DMJX – Kreativ Kommunikation
- René Schultz og Casper Christensen, DMJX – Kreativ Kommunikation
En shortliste gør ingen vinder, men i betragtning af, hvor intens konkurrencen er, så er det i sandhed en ære for de danske studerende at komme så langt – se alle fem shortlistede film forneden.
Sidste år var danske Caroline Escobar sammen med makkeren Alejandro Ladeveze – begge fra Miami Ad School Hamburg – en af de fem vindende teams i Future Lions.
I 2010 var Peter Ammentorp og Nicolai Vilads på scenen i festivalpalæet i Cannes Lions som vindere af Future Lions – samme år blev det til guld i Young Lions. De kom senere til AKQA, hvor de har bygget et Paris-kontor op.
Nicolai Dimon, Zacharias Legarth og Karl Kristian K. Kjaer, Reklamelinjen KEA
https://vimeo.com/92940640
Andreas Lorentzen og Jesper Wendelbo, DMJX – Kreativ Kommunikation
Mads Schmidt og Frederik Voetmann, DMJX – Kreativ Kommunikation. Frederik er i øvrigt optaget på dette års Roger Hatchuel Academy i Cannes Lions.
Kristoffer Winther og Ole Hoffmann, DMJX – Kreativ Kommunikation
René Schultz og Casper Christensen, DMJX – Kreativ Kommunikation. Det er andet år i træk, at teamet kommer på shortlisten.