Fem tips til at blive en Linkedin-stjerne

Rebecca Tronier
bureaubiz@bureaubiz.dk

Adweek oplister fem tips til blive en superstjerne på det sociale medie, og fortæller, at LinkedIn er blevet Facebook for b-t-b-marketeers.

Linkedin er blevet hot. De færreste havde nemlig ifølge Adweek spået en succeshistorie i forbindelse med Linkedin – og flere undrede sig da også, da Microsoft købte det for 26 mia. dollars forrige sommer – men platformens opdateringer har givet det sociale medie et løft, som har gjort lead-generering og targeting lettere tilgængeligt.

Også brugerengagementet på LinkedIn er stort på grund af fokuseringen på business og karriere. Men hvordan skal man som person gebærde sig på LinkedIn? Adweek har samlet fem tips til hvordan man bliver en rigtig Linkedin-stjerne.

1.Jo flere forbindelser, jo bedre
Med flere forbindelser på LinkedIn udvides det profesionelle netværk – i modsætning til Facebook hvor flere venner kan være et forstyrrende element –  og værdien skabes gennem netop netværk. Det råd kommer fra Marc Goldberg, der er CEO Trust Metrics.

2. Vær engageret og imødekommende
Engagér dig og vær imødekommende, hvis dine forbindelser kontakter dig. Tom Morsissy, præsident og skaber af Morissy & Vine Advisory, råder til at engagere sig med sine forbindelser, og derfor også kun at linke med folk som man har en (professionel) relation til. At ignorere kontakt fra ens forbindelser stiller dig i dårligt lys hos dit netværk, og er ikke vejen til et værdifuldt netværk.

3. Tænk dig selv som brand-ambassadør for din virksomhed
Husk at du agerer som en slags ambassadør for sin virksomhed og dermed personificerer virksomhedens brand og derfor bliver din ageren lig med virksomhedens ditto ifølge Robyn Hannah, senior director for global kommunikation hos Dynamic Signals.

4. Validér dine forbindelser
Ryan Valley, direktør for Smith Labs, råder til at undersøge relationen til de forbindelser du har samt anmodninger om forbindelser inden de accepteres. Netværket på Linkedin er ens validereringsmærke, og det er derfor vigtigt at være kritisk når der ansøges om og accepteres forbindelser.

5. Udvikl og forbedre dit content
Maja Stevanovich, executive vice president for Mungo Creative Group,  anbefaler at benytte sig af de analytics-værktøjer der findes på Linkedin til at forbedre ens content, så det bliver seriøst og autentisk.

Linkedin er også hot for content marketeers på b2b-markedet
Seriøs og autentisk content gør Linkedin relevant at bruge i markedsføring på b2b-markedet.  Bl.a. fordi profiler – modsat Facebook – ikke risikerer at være falske, skriver Adweek som tilføjer, at Linkedin udraderer andre SoMe-platforme såsom Twitter, fordi platformen netop indeholder mere værdifuld, robust og valid brugerdata.

En anden fordel ved LinkedIn er, at det nu er muligt at streame native reklame-videoer.

Linkedin er blevet et ”Facebook for b-to-b marketeers”, siger Will McInnes, marketingchef for Brandwatch, til Adweek, som “overgår Twitter og Facebook og indtager førstepladsen som SoMe-marketingplatform for B2B-markedet.”

Læs artiklen her