Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Læs om, at Field’s lancerer social buying platform. Samt om dansk internet-firma, der er nomineret til ny pris.

I løbet af de næste uger lancerer Field’s sine egne digitale rabatter. Det bliver i form af en social buying platform, hvor indkøbscentrets egen hjemmeside skal spille sammen med sociale medier som Facebook og Twitter.

Teknologien bag kommer fra firmaet Shopbox, og fungerer stort set ligesom de dealsites, vi hidtil har hørt om: Downtown, Sweet-deal og Groupon.

Ifølge Christian Zigler fra Shopbox er der dog den forskel, at Shopbox målretter deres tilbud til relevante kunder, idet han mener, at manglende relevans er et af de største problemer for de eksisterende dealsites.

Hos Field’s mener direktør Lotte Eiskiær Andersen også, at Shopbox skiller sig ud:

“De eksisterende deals’ set-ups er opbygget omkring simple forretningskoncepter og ikke beregnet til et shoppingcenters kompleksitet.”

Forbrugerne sætter stor lid til anbefalinger fra venner og bekendte, og dealsites har givet forbrugere mulighed for at dele deres gode køb med venner og familie.

Lotte Eiskiær Andersen mener, at social buying er kommet for at blive og hun tror, at Shopbox giver Field’s mulighed for at flytte kunderne fra nettet til butikkerne (Børsen, p. 20).

Dansk internet-virksomhed nomineret

Sitecore er en af otte danske, højteknologiske vækstvirksomheder, der er nomineret til en ‘New Business-pris’, som er stiftet af Berlingske, Ingeniørforeningen IDA og businessskolen Insead.

Sitecore leverer blandt andet content management systemer. Analysefirmaet Gartner Group placerer Sitecore blandt de førende og mest visionære spillere på markedet for administration af onlineindhold.

Prisen er stiftet for at finde et bud på den type virksomheder, som Danmark skal leve af fremover.

Prisen uddeles på en konference i Dansk Ingeniørforeningen den 12. marts. Udover æren får prisvinderen en værdikupon på 10.000 euro til brug ved deltagelse i kurser ved Insead i Fontainebleau eller Singapore (Berlingske Business, p. 7).

 

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club