For nylig fusionerede tv-produktionsselskaberne Strix og Gong og meldte om en opgraderet tilgang til branded content.
Nu følger Mayday Film, med adresser i Aalborg, Odense og København, som pr. 1. april har udvidet med fem nye medarbejdere, således at produktionsselskabet nu tæller 35 personer i alt.
En væsentlig årsag til oprustningen er ønsket om rykke fokus mod content marketing med film som omdrejningspunkt.
”Online fylder for alvor noget hos vores kunder, så vi skruer op med et cross media hold bestående af producer Anders Skotlander og specialist i digital forretningsudvikling, Maximillian Frimmer,” siger adm. direktør i Mayday Film, René Szczyrbak.
Han tilføjer:
”Det er helt nødvendigt, at vi udvikler vores ståsted med 25 års filmhåndværk i baggagen, og bringer film ind i den digitale distribution. Vi hylder tanken om, at moderne virksomheder skal se sig selv som medievirksomheder, og her er video et afgørende element. Med præcist content kan du skrue op for relevansen over for modtageren – dét er nøglen til succes.”
Derudover opretter Mayday Film tre nye stillinger:
PR- og kommunikation varetages nu af Stine Sandvej, der cand. mag. i Medievidenskab fra SDU.
På web-tv – hvor Mayday i dag har et omfattende samarbejde med Jyske Bank – vil rådgivning og udvikling af nye projekter blive varetaget af udviklingskonsulent, Marie Lynge Madsen, også cand. mag. i Medievidenskab,dog fra Aarhus Universitet.
Endelig styrkes Maydays filmproduktion med producer og instruktør, Svend Ploug Johansen, som kommer fra en tilsvarende stilling på Monday Creative.
“I dag kommer godt en tredjedel af vores omsætning fra reklame- og kommunikationsbureauer, som kan levere den store pakke. Vores øvrige kunder forventer, at vi kan hjælpe dem med aktivering og kanalvalg til deres film. Den udfordring har vi valgt at tage på os,” siger René Szczyrbak.
Nye medarbejdere hos Mayday Film – fra venstre: Maximillian Frimmer, Stine Sandvej, Anders Skotlander, Marie Lynge Madsen og Svend Ploug Johansen