Af Zandra Damsgaard zandra@bureaubiz.dk

To klassiske danske designbrands har rykket juleshoppingen ind i Facebook Messenger via en såkaldt chatbot.

En del af julegaveindkøbene er for længst flyttet på internettet, og to klassiske danske designbrands har nu taget skridtet videre: Sammen med MediaCom Beyond Advertising har Rosendahl og Holmegaard hver lanceret en såkaldt chatbot i Facebook Messenger.

Man kan altså finde inspiration til julegaveindkøbene ved at chatte med computeren, som gennem simpel navigation anbefaler gaver, der passer til den ønskede modtager og den valgte priskategori.

Den tekniske del er fortsat under udvikling, og på sigt vil de to chatbots ligeledes kunne bruges til at finde eksempelvis konfirmations- og bryllupsgaver.

Se de to bots her (kræver login til Facebook Messenger):
http://m.me/rosendahlcph
http://m.me/holmegaarddenmark

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club