Fire bureauer konkurrerer om kæmpe budget

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Opdateret: Nørgård Mikkelsen har valgt ikke at deltage i konkurrencen om SuperGros og må derfor sige farvel til budgettet.

Dagrofa-ejede SuperGros er lige nu i gang med en bureaukonkurrence, der omhandler selskabets handelsmærker.

Det bekræfter Indkøbs- og Kategori-direktør, Per Thau over for Bureaubiz. Han bekræfter videre, at samarbejdet med Nørgård Mikkelsen er opsagt, at man startede med at tale med otte bureauer, og at fire af dem nu deltager i en konkurrence.

Herefter svarede han ikke på flere spørgsmål, men efterfølgende er der udsendt en pressemeddelelse, hvoraf det fremgår, at det nye bureau skal arbejde med udvikling af strategi, koncept og emballagedesign til det hastigt voksende Private label program.

Ifølge Bureaubiz’ oplysninger er der tale om et stort budget – ikke nødvendigvis i medieindrykning men på bureauindtjening

Bureauet på handelsmærkerne gennem de sidste fire år, Nørgård Mikkelsen, har valgt ikke at deltage og må derfor sige farvel til kunden.

”SuperGros ønsker nu at gå i markedet og vurdere alternativerne på pris og kvalitet, og det respekterer vi naturligvis. Vi fik buddet om at være med, men besluttede ikke at deltage i runden, idet vi gerne vil vurderes på det arbejde, som vi har udført i de forløbne 4 år,” siger kontaktdirektør Bodil Ibsen.

Private label chef Michael Rahbek, noterer, at man har lanceret over 17 private brands, og et godt stykke over 1500 produkter.

”Nørgård Mikkelsen har været en virkelig værdifuld samarbejdspartner i opstarten af den største satsning på Private Label i nyere tid i den frie sektor. Det har været en lærerig proces, der har resulteret i en decideret omvæltning af vores tilgang til Private Label og Private Brands,” siger Michael Rahbek.

Konkurrencen ventes afsluttet om kort tid.

SuperGros a/s er grossist til dagligvaremarkedet samt kiosk- og conveniencemarkedet, og havde i 2011 en nettoomsætning på 16,3 mia. kr.