En andel af den samlede tv-sening for kvinder i alderen 25-50 år lyder ikke af meget. Men når det er en vækst på 39 pct. i år, så er det godt nok til, at man hos Discovery nu vil investere yderligere i sin nye TLC kanal.
Der sker med en ordre på seks dokumentarer, der er givet til produktionsselskabet Blu.
Hovedpersonerne er fire kvinder, og de er nøje udvalgte – kvinder med noget på hjertet, som de gerne vil dele. Der er tale om:
- Laura Drasbæk – Dokumentar omkring “hvor meget skader solen???”
- Kira Eggers – “Træner sig op til bodybuilder på 2 måneder”
- Sarah Louise Christiansen – “Smuk model – skal nu være mor for første gang” og “hvordan ammer man?”
- Nanna Schultz – “Tv-vært, journalist og tidligere model, skal på diæt og ned i en str. 0. Er det skadeligt???”
Programdirektøren fra BLU, Jakob Schaarup, er selvsagt glad for ordren:
“Vi kan love, at det bliver både anderledes, direkte og ærlige programmer, der i kraft af en eksklusiv gruppe af kendte danske kvinder med noget på hjerte, vil være med til at sætte dagsordenen indenfor en række kontroversielle emner. Vi taler om berøringslyst, frem for berøringsangst, når de kendte kvinder prøver sig selv af i helt nye sammenhænge.”