Fire virksomheder kæmper om Sociale Medier Prisen

peng

Med et bureau som medarrangør uddeles der for andet i træk en pris til den virksomhed, der ifølge forbrugerne har gjort det ekstraordinært godt på de sociale medier.

Igen i år har forbrugerne talt og nomineret fire danske virksomheder til Sociale Medier Prisen 2013, der uddeles onsdag den 24. april i forbindelse med seminaret Danskerne deler holdninger på sociale medier – Vi deler vores med dig”.

Prisen blev første gang uddelt sidste år, hvor Kræftens Bekæmpelse løb med sejren for sin indsats på sociale medier – stærkt medvirkende årsag var den fint eksekverede “Støt brysterne”-kampagne.

De nominerede i år er Bilka, DR, Club Matas og Roskilde Festival, der alle har fundet vej til shortlisten ved at forbrugerne – i to omgange – har fortalt hvilke virksomheder, der har gjort det ekstraordinært godt i de sociale medier.

Den endelige vinder kåres på seminaret i Børssalen i København på baggrund af de 400 seminardeltageres stemmer.

Seminaret afholdes i samarbejde mellem Infomedia, Patchwork og YouGov. Her vil resultaterne af to undersøgelser af hhv. professionelle kommunikatørers og forbrugernes holdning til og brug af sociale medier også blive fremlagt.