Igen i år har forbrugerne talt og nomineret fire danske virksomheder til Sociale Medier Prisen 2013, der uddeles onsdag den 24. april i forbindelse med seminaret ”Danskerne deler holdninger på sociale medier – Vi deler vores med dig”.
Prisen blev første gang uddelt sidste år, hvor Kræftens Bekæmpelse løb med sejren for sin indsats på sociale medier – stærkt medvirkende årsag var den fint eksekverede “Støt brysterne”-kampagne.
De nominerede i år er Bilka, DR, Club Matas og Roskilde Festival, der alle har fundet vej til shortlisten ved at forbrugerne – i to omgange – har fortalt hvilke virksomheder, der har gjort det ekstraordinært godt i de sociale medier.
Den endelige vinder kåres på seminaret i Børssalen i København på baggrund af de 400 seminardeltageres stemmer.
Seminaret afholdes i samarbejde mellem Infomedia, Patchwork og YouGov. Her vil resultaterne af to undersøgelser af hhv. professionelle kommunikatørers og forbrugernes holdning til og brug af sociale medier også blive fremlagt.