Fireball skal få os til at mene noget om mayonnaise

Peter Engholm
25@mail.dk

Mayonnaise kan skele misundeligt til ketchup, som mange danskere har en mening om. Men det ønsker Unilever at lave om på.

Stavningen af mayonnaise kan fremkalde stærke reaktioner, men ellers er mayonnaise generelt ikke en produktkategori, der kan fremvise en særlig høj involverings- og differentieringsgrad. Det vil Unilever lave om på med en ny kampagne for den amerikanske Hellmann’s mayonnaise.

“Modsat f.eks. ketchup – hvor der er stærke meninger, om hvorvidt det skal være Heinz eller Beauvais – er mayonaise, og kvaliteten af produktet, ikke noget, danskerne forholder sig til. Vi ønsker, at flere af de i forvejen kvalitetsbevidste danskere, som køber ind med omtanke, bliver opmærksomme på smagsoplevelsen og kvaliteten som Hellmann’s mayonnaise leverer,” siger Franziska Endter, der er nordic brand manager hos Unilever.

Til at højne kendskabet til produktet og øge Hellmann’s image har Unilever hyret Fireball. Bureauet har sat sig for at fortælle to historier:

“Hellmann’s klarer sig smagsmæssigt utrolig godt i test. Samtidig er det produceret på æg fra fritgående høns. De urbane danskere fokuserer meget på kvalitet, når de køber ting som brød, salt og olivenolie, og vi vil gerne gøre dem opmærksomme på, at der også findes kvalitative alternativer, når det kommer til mayonnaise. Det har vi valgt at gøre med et humoristisk kampagneunivers med fokus på de fritgående høns,” siger Anthony Aconis, direktør i Fireball.

Kampagnen kører hele året på print, men vil være massivt på outdoor og i butikker i uge 20-22 – op til Pinse var metroen ved Kgs. Nytorv i København dekoreret med kampagnen.

Hellmanns