Flügger: Kundeklub er et stort sats

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Flügger skal have en pæn vækst i omsætningen for at den nye kundeklub skal blive en god forretning.

Flüggers nye kundeklub, som giver medlemmerne 15 procent rabat, skal medføre en betydelig omsætningsstigning for at blive en god forretning.

Det siger Kasper Søvsø, der er direktør for forretningsudvikling i Flügger, til Berlingske:

”Vi har regnet en del på konsekvenserne af det nye program og vi skal have en pæn vækst i omsætningen, hvis investeringen skal tjenes hjem. Vi bruger også mange kroner på markedsføring af det”.

Efter de første to uger er man oppe på 18.000 medlemmer, hvilket ifølge Kasper Søvsø er over forventningerne.

Flügger har ifølge Kasper Søvsø valgt at etablere en kundeklub, fordi alternativet ville være i perioder at køre kampagner med op til 25 procent rabat. I stedet satser Flügger på, at kundeklubben får kunderne til at blive mere loyale.

”Nu satser vi i stedet på et langvarigt partnerskab med kunden, hvor vi gerne skulle få kunderne til at komme igen og igen. Vi kan se, at indkøbene er meget faseopdelt, når vores kunder har gang i et renoveringsprojekt derhjemme. Så skal der spartles, så skal der males, og så skal der lister op. Kunden tager ud for købe ind flere gange i løbet af projektet og vi vil gerne sikre os, at han eller hun vælger os hver gang. Det kan loyalitetsprogrammet hjælpe med til”.

Planen er at kundeklubben også skal etableres på det svenske, norske og polske marked. Målsætningen er at nå 2.000 medlemmer per butik, i alt 1,2 millioner medlemmer internationalt (Berlingske Business, p. 12).