Da Flügger i det tidlige forår lancerede sin nye kundeklub med hjælp fra Adpeople, udløste det kritiske kommentarer på Bureaubiz. Til gengæld var forbrugerne åbenbart mindre kritiske.
I hvert fald melder Flügger om succes – I løbet af ganske få måneder meldte over 50.000 danskere sig ind.
Det skal der arbejdes videre med, og det skal Magnetix hjælpe med. Målet er at kommunikere med og betjene kunderne lige godt og effektivt uanset tid, sted og kanal.
”Vi lancerede i foråret en klub for vores kunder, og den er vokset utrolig hurtigt. Magnetix skal i første omgang hjælpe os med at udnytte det store potentiale som ligger i klubben for at skabe øget købsfrekvens, kurvstørrelse og ikke mindst større kundetilfredshed. Det er et initiativ, der ikke kan leve på én kanal alene, så det var vigtigt for os at finde en partner, der formår at orkestrere en sammenhængende kundeoplevelse på tværs af kanaler,” siger Tania De Sanctis, der er E-commerce manager hos Flügger.
Samarbejdet med Adpeople er bredt funderet og ændres ikke af valget af Magnetix, der i højere grad erstatter en række forskellige leverandører.
”Vi ser flere og flere virksomheder som vælger én samlet bureaupartner for dialog og digital. Det er det logiske valg, hvis man har kanaluafhængigheden som mål. Der er simpelthen brug for en partner der kan tænke og eksekvere hele vejen rundt og ikke ser den ene eller anden som løsningen på alt,” siger adm. dir. Martin Bochineck.
Flügger har 600 butikker i en række forskellige lande med hovedvægt på Norden. Det er ambitionen, at kundeklubben skal foldes ud i de andre lande også.