Først kom der ny marketingchef. Siden kom der ny CEO. Og så blev der valgt nyt bureau.
Siden februar er der sket en del hos Flügger. Her blev Michael Rahbek ansat som VP marketing. I april satte fjerde generation af familien Schnack sig for bordenden i den familieejede malerkæde i skikkelse af Sune Schnack, som blev CEO.
Med valget af Sunrise som marketingstrategisk samarbejdspartner er der altså også skiftet ud på bureaufronten.
Det sker, siger Michael Rahbek, fordi bureauet er i gang med ‘”et større strategisk arbejde.”
”Vi har brug for et bureau med strategisk dybde og kreativ eksekveringsevne fra øverste hylde. Og endelig er det min erfaring, at man ikke skal undervurdere kemien. Derfor faldt valget på et bureau, som jeg ved kan performe ud fra alle tre parametre,” siger han.
Michael Rahbek
Sunrise tager over fra OTW, der har lavet et contentunivers for Flügger, og samarbejdet blev allerede skudt i gang med en kampagne i forbindelse med WorldPride og EuroGames, som vi skrev om i sidste uge.
I den forbindelse ville Flügger dog ikke oplyse, hvem der var bureauet bag kampagnen. Michael Rahbek fortæller til Bureaubiz, at det skyldes, at alle aftaler endnu ikke var på plads.
Sunrise: Velkendt og ambitiøst brand
Samarbejdet med Sunrise blev indledt, da Michael Rahbek tiltrådte stillingen i april og blev kontaktet af bureauet, som pitchede #FromFlüggerWithLove-kampagnen. Han har desuden tidligere arbejdet med Sunrise, da han var head of private label hos Dagrofa, som bureauet udarbejdede Gestus-mærket for.
Hos Sunrise er CEO og partner Simon Hertz tilfreds med både samarbejdet og den første fælles aktivitet.
”Flügger er i forvejen et velkendt og ambitiøst brand med produkter i høj kvalitet, som de fleste har et forhold til. Allerede af den grund er det en meget spændende og inspirerende virksomhed at være bureau for. Og når vi så ovenikøbet kickstarter samarbejdet med et så aktuelt og sympatisk projekt som Pride, så er vi ekstra glade og stolte,” siger han.