Flytning kostede Primetime i 2017

Zandra Damsgaard
zandra@bureaubiz.dk

Primetime Kommunikation flyttede sidste år i nye lokaler, og det blev en bekostelig affære. Bort set fra det går det godt.

En lille million. Så meget kostede sidste års flytning fra Christians Brygge til Nørrebro på bundlinjen for Primetime Kommunikation.

Det fortæller adm. direktør Peter Sterup oven på aflæggelsen af et årsregnskab, der bærer negativt præg af den ekstraordinære omkostning.

Nettoomsætningen ramte 40,7 mio. kr., som fratrukket vareforbrug gav kommunikationsbureauet en bruttofortjeneste på 30,2 mio. kr. Både driftsresultatet og årets resultat lå imidlertid på niveau med de sidste ni måneder af 2016 og repræsenterer altså en tilbagegang.

3,5 mio. i 2018
Primetime har lagt sit regnskabsår om, så det nu følger kalenderåret, og trods det lidt lunkne resultat hersker der overordnet tilfredshed med det forgangne år:

”Vi er glade for resultatet. Vores overskud før skat (driftsresultatet, red.) endte på godt to millioner, fordi vi har flyttet hovedkvarter. Det har kostet os lige knap en million, så hvis ikke vi var flyttet, havde vi nok haft tre millioner i overskud,” siger Peter Sterup til Bureaubiz.

Set i det lys indfrier 2017-resultatet forventningerne og danner grundlag for optimisme i forhold til indeværende regnskabsår. Og Peter Sterup er ikke bange for at sætte kroner og øre på:

”Vi går efter en lidt højere bruttoavance og så måske 10 pct. af den på bundlinjen. I så fald kommer vores driftsresultat til at ligge på 3,5 mio. kr. i 2018.”

Nu også reklamebureau
Som Bureaubiz tidligere på året kunne berette, har Primetime ligesom en række andre danske bureauer over det seneste år udvidet paletten.

I dag løser kommunikationsbureauet også klassiske reklamebureauopgaver og har blandt andet drevet og udviklet den landsdækkende kampagne om HPV-vaccination og kampagnen ’En af os’, der skal nedbryde tabuer om psykisk sygdom.

Tobias Enné, der leder Primetimes kreative og digitale afdeling, sagde i forbindelse med ovennævnte artikel således:

”Branchen udvikler sig hurtigt de her år. Vores virksomhed kommer fra kommunikation og PR, men konkurrerer i dag side om side med nogle af landets største og dygtigste reklamebureauer om kampagner, branding-opgaver og digital transformation. Det betyder, at vi har fået adgang til andre og i mange tilfælde langt større budgetter, end vi har været vant til i PR-branchen.”

Nøgletal for Primetime i 2017
(i parentes 9 mdr. af 2016)
Nettoomsætning: 40.736.519 kr. (25.924.038)
Bruttofortjeneste: 30.158.457 kr. (21.330.534)
Driftsresultat: 2.254.177 kr. (2.040.086)
Årets resultat: 1.585.550 kr. (1.532.641)
Gns. antal ansatte: 32 (29)