Første af to Danske Spil konkurrencer afgjort

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Både Lotto og et corporate budget har været sendt i konkurrence. Corporate budgettet blev til genvalg.

Mensch kan fortsat skrive Danske Spil på kundelisten. Bureauet stod for nogle år tilbage for en corporate-kampagne – og det kommer de til at gøre igen.

Efter at Danske Spil fyrede Wibroe, Duckert & Partners på Lotto-budgettet udskrev man en konkurrence for både Lotto og en corporate kampagne.

Sidstnævnte er nu afgjort – med Mensch som vinder.

“Alle bureauer leverede spændende og gennemarbejdede forslag til løsning af opgaven, men Mensch præsenterede en bred og nytænkende model, der på særligt overbevisende måde sigtede imod forskellige vigtige målgrupper for Danske Spils kampagne. Derfor blev Mensch foretrukket frem for de fire konkurrerende bureauer,” skriver Danske Spil i en pressemeddelelse.

Danske Spil forventer at kunne lancere den nye corporate kampagne i løbet af efteråret.

I udbuddet deltog i alt fem forskellige bureauer. ud over Mensch var det Geelmuyden Kiese, BBDO, Umwelt og Kunde & Co.