https://www.youtube.com/watch?v=4_-zGvlOMrE
Cannes Innovation er ny kategori i verdens største kreativitets-festival. Og som noget nyt er shortlisten allerede klar: Herunder et dansk bidrag.
Det sker med Motley, som af skabt den københavnske del af TBWADigital Arts Network, som er en relativ ny enhed i TBWA-kæden.
”Sidste år ønskede vi at flytte virksomheder fra store apps til kreative newsrooms med daglige historier. Vi startede nørdet med en masse forskellig research af sider på Facebook blandt andet med Bayesiske forudsigelser. Vores mission blev til en vision og vores research blev til et produkt. Motley hjælper derfor brands med at finde og skabe små daglige historier til sociale medier,” siger Benjamin Borch Hansen, business director i TBWADigital Arts Network, København.
Produktet er udviklet i samarbejde med Carlsberg, der oplevede en stigning i engagement på 137 pct. på deres Facebook-side den første måned. Og bureauet skal til Cannesog præsentere Motley for juryen den 16 juni.
“Grund-ideen med indsigtsdreven kreativitet er nok grunden til vores shortlist i Cannes i netop Innovation. Vi gemmer data bag gardinet, så virksomhederne ikke fokuserer på rapporter og daggamle “playbooks”, men istedet kan agere i real-time. Vi kalder det “telling stories at the speed of culture”,” siger Benjamin Borch Hansen.