Af Emil Malte Simonsen, emil.s@bureaubiz.dk

Ikea hylder hverdagens rutiner i den første kampagne efter skiftet til Virtue som leadbureau.

Godt seks måneder er der gået, siden Ikea i februar valgte det internationale bureaubrand Virtue som sit nye kreative bureau i 6 lande: Danmark, Sverige, Finland, Norge, Portugal og Belgien. I mellemtiden har en corona-krise gjort sit indtog – og tilsyneladende også sit indtryk.

Virtues første kampagne for Ikea tager nemlig udgangspunkt i hjemmekarantænen. I et interview med The Drum forklarer Virtues creative director for Nordeuropa, Emil Asmussen, at bureauets første arbejde for Ikea  pludselig var til at smide ud af vinduet på grund af epidemien.

Men hjemmekarantænen medførte også, at hjemmet blev et fast holdepunkt i en kaotisk tid: 

“Det gik op for os, at hverdagens rutiner er ret smukke. Uden dem er der bare kaos,” siger Emil Asmussen til The Drum.

Det er derfor med udgangspunkt i hverdagen, at kampagnen ‘The Rhythm of Life’ tager form. I det første spot, ‘Find a greener rhythm’ følger vi en familie, der lege-danser sig gennem sine morgenrutiner, mens der bliver opfordret til en grønnere hverdag – med Ikeas bæredygtige produkter.

 

IKEA – Find a greener rhythm

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club