Af Peter Engholm 25@mail.dk

Hyundai vælger – i mere end én forstand – nyt bureau, og det sker med ambitionen om at udvikle en dansk kommunikationsplatform.

For tre uger siden åbnede Aalborg-bureauet Clienti sit Aarhus-kontor. Det skete med Jesper Søderberg og Kim Michael som hhv. direktør og kreativ direktør. De kom fra UncleGrey i Aarhus.

Teamet kom samtidig også med stor bil-erfaring i form af Kia – og det kommer nu det unge bureau til gavn.

Hyundai – Kias koreanske søster – har netop valgt Clienti Aarhus som sit nye bureau. CEO for Hyundai Bil Import, Mads Ries Lauvring siger:

”Jeg er blevet ansat til at skabe en ny udvikling for Hyundai i Danmark. Og vi skal på en vigtig rejse med Hyundai brandet og give det ny vitalitet. Vi har produkterne og får flere nye modeller over de kommende år og står med et brand med stort potentiale. Vi skal først og fremmest have skabt fornyet interesse for mærket og have løftet brand-awareness gevaldigt.”

Mads Ries Lauvring kom til Hyundai i foråret fra Kia, hvor han var salgs- og marketingchef. Hos Kia har man haft succes med sin dansk-udviklede kommunikation – med afsættet i, at global markedsføring ikke så meget kigger på, hvad der virker, men snarere hvad det er, som ikke støder. Og så bliver det let anonymt.

Nu har Hyundai besluttet at foretage et lignende skifte. Det betyder samtidig et farvel til Bureau117 i Kolding, der primært har stået for konvertering af europæisk Hyundai-materiale.

Om valget af Clienti Aarhus siger Mads Ries Lauvring:

”Jeg kender jo Clienti-teamet Kim Michael og Jesper Søderberg og ved fra tidligere samarbejde, hvilken forskel de kan gøre kreativt. Og at de samtidigt forstår at tænke i forretning, så vi hele tiden rammer bilmarkedet, der hvor vores modeller står stærkest. Deres evne til at sætte kunden i centrum er vigtig for mig og i øvrigt en del af mantraet hos os og i vores koncern. Så jeg glæder mig til et tæt samarbejde her i efteråret om udviklingen af en ny kommunikationsplatform.” 

Kreativ direktør i Clienti Aarhus, Kim Michael, siger:

”Det er en stor chance for os. At lave en dansk plaftform for et internationalt bil-brand er en gave af en kreativ udfordring. Ikke mindst med Hyundai, som har et rigtigt godt og fornuftigt produkt; men som savner noget sjæl, som danskerne kan forholde sig til. Og der er ingen tvivl om, at Hyundai bliver en signaturkunde for vores bureau”.

Han suppleres af direktør Jesper Søderberg:

”Vi får travlt med at samle informationer fra forbrugerne og derfor er det perfekt, at Nic Christiansen Gruppen er i gang med et større analysearbejde, som vi har fået mulighed for at følge – og det skal vi selvfølgeligt udnytte. Det er også perfekt med en så ambitiøs og seriøs kunde på et tidspunkt, hvor vi er i fuld gang med etableringen af bureauet i Aarhus. Hertil kommer naturligvis opbakningen fra vores kolleger i Clienti Aalborg – ikke mindst vores digitale afdeling.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club