PostNorden er i gang med at vælge nye bureauer over en bred kam. Det er dog en langstrakt proces, som først forventes på plads i løbet af efteråret.
Til gengæld er der nu sat bureau på et delbudget, som hedder PostNord Logistics – et produkt, der er større i Sverige end i Danmark.
Men selv om det ikke hører til de kendteste brands, så er det ikke desto mindre et ret kendt bureau, som har vundet opgaven – nemlig Forsman & Bodenfors.
PostNord Logistics omfatter logistik-løsninger i de nordiske lande og Tyskland og repræsenterer ifølge Resume ca. en tredjedel af koncernens samlede omsætning i 2012.
“Den nordiske logistikforretning har høj prioritet i koncernens strategi, og markedskommunikationen skal udvikle positionen som det naturlige førstevalg som logistikpartner i Norden,” siger kommunikationsdirektør Per Mossberg, PostNorden.
Forsman & Bodenfors har et samarbejde med Umwelt i Danmark, som også har deltaget i pitche – og som forventes at komme til at spille en rolle i arbejdet. På nuværende tidspunkt står det dog ikke klart, hvad bureauet kommer til at arbejde med.
Den igangværende konkurrence retter sig mod tre hovedområder:
- Posten AB
- Post Danmark
- PostNord.