Fona i digital offensiv med nyt bureau

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Efter en konkurrence har man valgt et digitalt bureau til en ambitiøs digital satsning, som skal udvikles i tæt samarbejde med det faste reklamebureau.

I skal gøre os digitale. Vi skal have en øget digital omsætning, hvadenten det er i butikken eller online … åh-jo: Og en bedre bundlinje.

Sådan – ja, omtrent – lød briefen, da Fona for nylig afholdt en pitch mellem fem bureauer – en pitch, der blev vundet af webdanmark.com.

“Hele forretningsmodellen skal være digital – et egentligt digitalt program, der kører et år, hvor første fase bliver at relancere Fonas digitale rammer, og hvor slutfasen er at have modnet Fona til være excellente digitalt,” siger Kasper Holst, partner i webdanmark.com.

Med i programmet hører ikke blot målet om at sikre virksomheden en solid andel i kundernes stigende online-handel, men også at bruge de digitale redskaber aktivt i butikkerne. Og i dét lys kan et salg godt være digitalt, selv om det foregår i en analog biks.

Det store program skal realiseres i samarbejde med Fonas reklamebureau gennem en årrække; Sunrise.

Hos Fona – der omsætter for 2,2 mia. kr. årligt og har 62 butikker på landsplan – siger adm. direktør Michael Kjær i en pressemeddelelse:

“Målet er at udbygge vores position blandt forbrugerne, så den fungerer på tværs af alle kanaler – også til kunderne, der vælger at handle online. I tilbudsfasen viste webdanmark.com, hvordan værdikæden skrues sammen, så produktdata, ordrehåndtering, kundeservice og online marketing går op i en højere enhed”

Til det supplerer Kasper Holst:

“Vi kunne anskueliggøre, hvordan programmet prioriteres og eksekveres, så det er rentabelt hele vejen igennem – en ROI-betragtning, om du vil.”