En tredjedel af forbrugerne venter at have et mindre rådighedsbeløb, viser analyse.

Måske er det i virkeligheden så logisk som noget kan være. en tredjedel af danskerne venter at have et markant mindre rådighedsbeløb i år, og det vil gå ud over “det sjove” i forbruget, viser en analyse fra Millward Brown omtalt i Børsen i dag.

Analysen viser bl.a., at “det sjove” i form af cafe- og restaurant-besøg, mærkevaretøj og slik/snacks vil blive ramt af, at væsentlig flere vil bruge færre penge på det end flere.

Men analysen viser også, at det er de ældre, der vil skære markant mest.

Tag f.eks. mærkevaretøj:

  • 49 pct. af de 51+ årige vil bruge mindre
  • 4 pct. mere.

Blandt de unge vil

  • 6 pct. bruge mindre
  • 13 pct. mere

Den samme tendens ser man på cafe- og restaurantbesøg. Til gengæld vil der blive brugt mere på discount, og så klarer økologi sig noget bedre end de andre kategorier – selvom det vil ikke nødvendigvis skal kategoriseres som “det sjove”.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club