Fra Danske Hollywood Fruer til ny kunde hos PR-bureau

Peter Engholm
25@mail.dk

Egelund PR skal til Copenhagen Fashion Week i næste måned promovere modestylisten Kirsten Prosser, kendt fra TV3-serien om Hollywood-fruer, samt en amerikansk guldsmed.

På Copenhagen Fashion Week i midten af næste måned modestylist Kirsten Prosser, der bl.a. kan ses i tv-serien Danske Hollywood Fruer, verdenspremiere på sit eget tøjbrand.

Kollektionen får dedikeret specielt designede accessories fra guldsmeden og juveleren Judy Klimek, som er indehaver af Left Turn Jewelry i Laguna Beach syd for Hollywood.

Til at kæmpe om medieomtale med modeugens andre aktører har de valgt et nystartet dansk pr-bureau, Egelund PR.

“I takt med at Copenhagen Fashion Week har udviklet sig til en affyringsrampe for mange nye brands og håbefulde designere, er kampen om mediernes opmærksomhed blevet større. Normalt samarbejder Judy Klimek og jeg med internationale PR-bureauer i Californien, men til at varetage pressekontakten i Danmark er vi overbevist om, at et dansk bureau vil kunne generere mere værdiskabende omtale omkring vores lancering. At valget faldt på Egelund PR skyldes, at indehaver Dorte Egelund kickstartede sin karriere i livsstilsbranchen som kommunikationschef,” siger Kirsten Prosser i en pressemeddelelse.

For kort tid siden fik Egelund PR en anden designer på kundelisten, Berglund of Copenhagen, og det skabten kontakt entil Kirsten Prosser og Judy Klimek.

“Det er inspirerende at samarbejde med Kirsten Prosser. Hun er en fuldblods karrierekvinde, som på ingen måde lader sig hæmme – hverken af den boks, hun fejlagtigt er blevet placeret i af medierne som en stereotyp, rig og forkælet baglandskvinde i Hollywood, eller af den nok så berømte danske jantelov. Og at Kirsten Prosser har slået sig sammen med en af Hollywoods mest eftertragtede smykkedesignere om at lancere et tøjbrand til Copenhagen Fashion Week er en drømme PR-opgave,” siger Dorte Egelund, indehaver af Egelund PR.