Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Lene Rohde har 15 års erfaring som tekstforfatter på dialogmarkedsføring. Nu har hun udvidet sin forretning med et dialogbureau.

Krisen førte til to ting for Lene Rohde, som har 15 års erfaring som tekstforfatter på dialogmarkedsføring.

Den dårlige var, at hendes free-lance forretning, Tekstforfatter.dk, oplevede en stærkt faldende efterspørgsel fra de bureauer, hun typisk har haft som kunder.

Den gode var, at hun oplevede en række firmaer henvende sig direkte til hende.

Det har fået hende til at drage den konsekvens, at hun nu har oprettet et nyt firma, der skal fungere ved siden af free-lance forretningen: dialogbureauet Plus Dialog.

“Jeg vil selvfølgelig fortsat gerne arbejde for andre bureauer, og derfor er der ikke tale om et bureau, der skal konkurrere med de store dialog-bureauer”, siger Lene Rohde og fortsætter:

“Men jeg har den grundlæggende opfattelse, at jeg gerne vil udbrede det glade budskab om, at dialog-markedsføring virker, og at det ikke behøver koste en bondegård. Dialog-markedsføringen kan bruges med succes i alle størrelser og mit marked er så de lidt mindre størrelser”.

Alle har både ret og råd til en dm-kampagne, kan man så sige med en lettere omskrivning af Kvik Køkkeners tidligere slogan. Det blev så omformet til “Alle har råd til et nyt køkken”, og den oversættelse kan så også bruges her.

Lene Rohde trækker på en kreds af free-lancere efter behov i Plus Dialog.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club