Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Læs om Socialsemantic.eu, der udgiver undersøgelser om sociale medier. Om nyt koncept, der forener sport, events og digitale medier. Samt om kaospilot, der er aktuel med shoppingsite.

Socialsemantic.eu er et forum, hvor mere end 100 virksomheder og organisationer i fællesskab indsamler og deler erfaringer om brug af de sociale medier.

Netop nu er man ved at lægge sidste hånd på Factbook 2012, der giver et overblik over, hvilke værdier, der skabes i virksomhederne gennem anvendelse af de sociale medier.

Socialsemantic.eu står også bag Casebook 2012, som samler cases på, hvordan sociale medier kan blande sig i discipliner fra kundesupport over HR til kommunikation, PR og ledelse.

Hos Dansk Erhverv, som er en af Socialsemantic.eus samarbejdspartnere, har man brugt sidste års indsamlede viden til at arbejde med, hvordan man får involveret medlemmerne i arbejdet med sociale medier (Børsen Executive, p. 10-11).

Nyt koncept skal forene sport, events og digitale medier

Nordic Surfers vil med et nyt koncept forene sport, events og digitale medier.

Firmaet vil med store surf-stævner i bynære havnemiljøer gøre sporten mere publikumsvenlig, så den kan tiltrække store sponsorer.

Sponsorerne bliver eksponeret både fysisk på stævnepladserne og virtuelt via Nordic Surfers brug af de interaktive medier på nettet, hvor især Facebook spiller en rolle for udbredelsen af kenskabet til Nordic Surfers.

Jakob Wiznewski, der er markedsføringsøkonom fra CBS, står bag firmaet. Han samarbejder med to svenskere, der har godt gang i samme aktiviteter i Sverige samt med den svenske grafiker og webdesigner Pelle Kimwall, der tager sig af den visuelle præsentation i Nordic Surfers både fysisk og virtuelt på nettet.

Sidste år afholdt Nordic Surfers wake-board sejlads på Peblingesøen i København og Jakob Wiznewski er i fuld gang med at kontakte velegnede byer som Sønderborg, Aarhus og Aalborg, hvor havnene ligger i bynært miljø, med henblik på sæsonen 2013 (Børsen Executive, p. 26-27).

Branchefolk i medierne

Jonathan Løw, der var medstifter af engodsag.dk får en omtale i Børsen på baggrund af at han er aktuel med det velgørende shopping site Youandmeshopping.dk, der gør det muligt at støtte velgørende formål og samtidig få rabat ved køb af forskellige kendte varemærker og Fairtrade produkter.

Jonathan Løw blev i 2007 kåret som en af Danmarks 100 meste lovende ledere af Berlingske Nyhedsmagasin. I dag er han Team-Leader hos Kaospiloterne i Aarhus (Børsen Executive, p. 12).

 

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club