Foreløbig ser det ud til at blive business as usual for kæderne Biva og Tæppeland, selvom Biva nu har overtaget Tæppeland for en slik.
I hvert fald hvad angår markedsføringen af kæderne, for planen er, at de indtil videre skal fortsætte med hver deres profil.
Til gengæld kan de involverede bureauer ikke tage det helt så roligt.
“Hvad angår de opgaver, vi lægger hos bureauer, så er det et af de områder, hvor vi mener, der er nogle oplagte muligheder for synergier. Derfor kommer vi ret hurtigt til at kigge på det. Men vi er ikke nået til nogen konklusion endnu,” siger adm. dir. Torben Løvdal fra Biva.
Der er flere bureauer i spil i processen. Ud over nogle online-bureauer, så ligger Tæppeland hos Bocca, mens Allright Agency er aktuel med en ny branding-kampagne for Biva. Herudover står det Brandhouse-ejede Outhouse for produktionen af Bivas tilbudsaviser.
Biva er islandsk-ejet og i gang med en turn-around efter meget betydelige økonomiske problemer i 2009.
Tæppeland er også en kæde med økonomiske problemer. 2010-regnskabet gav et underskud på 11 mio. kr.
Begge kæder har en omsætning på omkring 300 mio. kr. og visionen er, at de to kæders sortiment supplerer hinanden. Derfor skal begge kæder tilføres varer fra den anden.
I byer, hvor Biva og Tæppeland ligger tæt på hinanden, vil man slå dem sammen og på den måde teste butikker, der samler alle aktiviteter.