Forarbejdet var gjort og visionerne var til stede. Public og Relation House kendte hinanden godt efter at have vundet kunder sammen, så det forekom naturligt, da man gik til en egentlig fusion for halvandet år siden.
Visionen indebar desuden betydelige investeringer i et digitalt produktions set-up, men så skete der det, som helst ikke måtte ske.
“Vi blev ramt af aflyste projekter, så vi endte med et dårligt regnskab og likviditets-problemer. Konsekvensen har været, at det fusionerede selskab er gået konkurs,” siger adm. dir. Søren Grinsted og tilføjer:
“Vores vision var god nok, men vi har nok undervurderet kapital- og tidsbehovet, så vi kunne ikke tåle, at markedet dykkede for os.”
I forbindelse med konkursen har parterne valgt at gå fra hinanden. Det betyder, at de oprindelige kommunikations- og reklamebureau-aktiviteter i Public videreføres i et nyt selskab, som også forventes at overtage igangværende arbejder.
På nuværende tidspunkt kan Søren Grinsted ikke gå nærmere i detaljer om, hvordan det nye set-up bliver, da alle aftaler endnu ikke er på plads.
Public havde i 2014 en estimeret bruttoavance på 7 mio. kr. og et underskud på 1,5 mio. kr.