Unge tror ikke de kan få et boliglån, og for at ændre den holdning, har mediabureauet MEC udviklet en meget anderledes kampagne for Lån & Spar Bank
Kampagnen bygger på to gademusikanter, der skal ud og finde de unge på pladser og i parker – men kun når solen skinner. Så nu kan banken og MEC følge med i vejrudsigterne med samme spændte forventninger som de mange danskere, der snart skal have ferie.
Lån & Spars sommerkampagne består af to guitarister, som improviserer en sang på baggrund af et par stikord, og derefter uddeler ‘trøste-is’ til alle, der bor for småt.
Kampagnens to guitarister agerer syngende reklamer som lydspor til is og postkort. De tager afsæt i, hvad tilhørerne svarer på spørgsmålene “Hvor vil du bo? Hvad må det koste? Hvem vil du allerhelst bo sammen med?”, og kvitterer på stedet med en personlig sang. Sangen bliver i øvrigt optaget på video og sendt til dem, der er blevet sunget for. Så de kan lægge den på Facebook direkte fra mobilen, hvis de har lyst til det.
“Når vi har interviewet 20-30-årige kunder, har vi oplevet, at nogle af dem tror, at deres private økonomi er for lille til, at de kan få et boliglån – men med den aktuelle lave rente og priserne på boligmarkedet, er det ofte muligt for dem at købe egen bolig”, fortæller bankdirektør Jesper Schiøler.