Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Bestyrelsen henvendte sig til en gammel formand, da man gik i gang med at diskutere ny strategi for foreningen.

Det viser sig, at ophavsmanden til det ekstra R i DRRB (Danske Reklame- og Relationsbureauers Brancheforening) har været involveret i det strategiske arbejde som i sidste uge førte til, at foreningen skilte sig af med sin adm. dir. gennem de sidste ni år, Bjørn Karsholt.

Det drejer sig om Søren Kyllebæk, der var formand omkring årtusindskiftet. Selvom Rosenstand, Kyllebæk & Co fornylig har meldt sig ind i DRRB, så var det dog alene i konsulentens rolle, at Søren Kyllebæk har været aktiv i denne omgang.

“Jeg har selv været rundt og tale med en række bureauer, men vi var i bestyrelsen enige om, at vi havde behov for at komme både bredere ud og dybere ned. Søren Kyllebæk var måske nok et kontroversielt valg, men jeg synes selv også et friskt valg. Der var brug for en person, som havde indsigten til at stille de rigtige spørgsmål,” siger Mona Juul, der er formand for DRRB. Hun tilføjer:

“Søren lavede et rigtig godt oplæg, som blev præsenteret for bestyrelsen i efteråret. Siden har der været nogle andre behov, og her valgte vi så at hyre en anden konsulent i skikkelse af Nanna Kalinka Bjerke.”

Søren Kyllebæk synes, det var sjovt at spille den rolle i forhold til DRRB.

“Jeg har selvfølgelig en god indsigt i DRRB, men samtidig har jeg været væk fra branchen i nogle år, og jeg havde derfor muligheden for at se tingene lidt mere udefra. Det har været sjovt og spændende, og jeg glæder mig til at følge, hvad Mona Juul og bestyrelsen kan udvirke af forandringer,” siger Søren Kyllebæk.

Da han var formand i en kort periode omkring årtusindskiftet lagde han op til mange forandringer. Men det skete i lyset af dot.com boblen, og da den brast blev det ikke til så meget mere end tilføjelsen af det ekstra R for Relation i navnet.

Men det kan godt være, at dot.com boblen brast – det betød dog ikke at udviklingen gik i stå, og bureaubranchen er i dag mere forandret, end mange nok anede for 12 år siden.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club