GE Money vælger nyt bureau

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

En ny kampagne skal ruske op i inaktive kunder og sparke yderligere liv i de aktive.

En gammel relation blev til en ny kunde for Klausen + Partners, der er blevet valgt af GE Money Bank til at styrke dialogen med kunderne.

Opgaven er – via et loyalitetsprogram – at få aktiveret bankens kreditkort-kunder, hvad enten det er GE Money Banks Acceptcard eller Mastercard.

“Det er som en sluse, som vi skal gøre bredere: Hvor mange ansøgere er der? Hvor mange ansøgere bliver godkendt og får en kontrakt? Hvor mange får underskrevet kontrakten og modtager kortet? Hvor mange får aktiveret kortet – og når det udløber, hvor mange får aktiveret det nye kort? Vi skal øge alle procenterne hele vejen igennem – og derudover også skubbe i midten, så de, der allerede bruger deres kort, får brugt det endnu mere,” siger Brian Carlson, kontaktdirektør i Klausen + Partners, til Bureaubiz.

Han peger på, at kreditkortmarkedet er en trængt og mættet markedsplads i dag. Det kræver mere end noget andet en præcis og relevant kommunikation over for kortholderne.

GE Money Bank har igennem de senere år repositioneret sin platform – og givet købestærke kunder, men det nytter intet, hvis ikke kunderne gør noget ved det.

“Det her dialogprogram skal sikre, at vi ligger forrest i pungen – hver gang”, siger Brian Carlson.